Авторизація

Internet-zboruЩодо проведення регіональних
Інтернет-зборів батьків
майбутніх першокласників 

Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації повідомляє, що з 1 березня по 31 березня 2019 року проводяться Інтернет — збори батьків майбутніх першокласників області.
Інформаційно-технічний супровід зазначеного заходу забезпечує Комунальний вищий навчальний заклад «Харківська академія неперервної освіти», на сайті якого (http://edu-post-diploma.kharkov.ua) розміщено посилання на сторінку «Інтернет-збори батьків майбутніх першокласників».
Запрошуємо батьків майбутніх першокласників взяти участь у Інтернет — зборах, що проводитимуться. 

 

9 справ, яким потрібно навчити дитину до школи

  1.  Грати за привилами.

Грати – діяти в умовній, створеній партнерами реальності, дотримуватись правил, входити в роль, розвивати сюжет, спілкуватись, діяти згідно плану та задумки. Це – жива творчість, яка можлива за умови узгоджених дій учасників процесу. Спортивні та настільні ігри задають правила, що потребує від дитини вміння дотримуватись умов та переживати можливу поразку.

  1. Їздити на велосипеді.

В основі будь-якої вищої психічної функції – мовлення або письмо – лежить рух. Сьогодні першокласник, що не вміє ловити м’яч або зав’язувати шнурки, не рідкість. Доки дитину не слухаються руки, її не слухається мовлення, а розвивати моторику краще до школи.

Існують ознаки фізіологічної готовності до школи: зміна зубів, вміння стрибати на одній нозі та переступати по сходинках. Сукупність цих ознак говорить про те, що тіло дитини здатне витримати шкільне навантаження.

  1. Знати день свого народження.

Не для того, щоб відповісти на запитання  співбесіди. Мова йде про справжнє орієнтування у просторі та часі (ліворуч – праворуч, ранок – вечір, дні тижня, пори року). Ці знання – точка відліку для навичок самоорганізації та вивчення математики.

  1. Робити бутерброди.

Робити щось за простою інструкцією, виконувати нескладні програми  дій: вибрати та купити хліб, нагодувати кота. Коли дитина діє за планом, вона навчається тримати в голові послідовності дій, а значить, розвиває довільну регуляцію, навички планування. А це знадобиться у навчанні.

  1. Чекати маму.

Ми знову говоримо про довільну саморегуляцію. Чекати хода в грі, очікувати, доки мама закінчить свої справи, очікувати своєї черги обирати мультфільм. Вміння затримати власний імпульс, відволікти або зайняти себе – одна з складових емоційного інтелекту.

  1. Ставити запитання.

Будь-яку проблему можна сформулювати у вигляді правильного запитання. Якщо запитання поставлене, на нього можна знайти відповідь. Вміння бачити у перешкоді завдання, яке можна вирішити – дуже важлива для навчання навичка.

  1. Домовлятися з однолітками.

Навчання – це не тільки читання та математика. Діти навчаються взаємодіяти один з одним, вирішувати конфліктні ситуації.

  1. Просити та приймати допомогу.

Процес формування того чи іншого вміння відбувається у взаємодії з мамою і татом, коли дитина намагається робити те, що поки не вміє. Не треба чекати, що дитина навчиться чогось сама. Від дорослого може  знадобитись допомога: спрямувати увагу, показати, як виконувати. Потім – просто посидіти поруч, скоректувати. Для батьків важливо бути рядом там, де дитина ПОКИ щось не може, і відійти там, де дитина вже справляється. Для малюка природно підходити до дорослого по допомогу та отримувати її в тому обсязі, в якому це необхідно.

  1. Вірити в свої сили.

Батькам потрібно пропонувати дитині такі життєві завдання, які вона в змозі вирішити, але не повністю самостійно. Рух назустріч складному, але цікавому, живить мотивацію «Я ЗМОЖУ». Головне – виростити в дитині впевненість в тому, що немає нічого неможливого, якщо ти готовий докласти зусиль та приділити цьому час.